col·laboradors

Si les cançons prenen vida pròpia a poc a poc, és sens dubte gràcies a les aportacions, sabiduria i mestratge dels músics que amb el dia a dia són una font imparable de creativitat… a tots ells els hi devem molt !!!

En aquests moments, amb el disc Katà i el concert en directe, tenim la sort de disposar com a músics col·laboradors a:

CRISTOBAL RENTERO, instruments de cordes i vents.

Comença en el món de la música tocant la bandúrria en el “Grup de Danses Santa Bàrbara” l’any 1993. El 1994 estudia la dolçaina a la “Universitat Popular de València” i posteriorment en el Conservartori José Iturbi de Valencia. Ha estudiat cursos d’especialització amb úd i musicoteràpia oriental amb l’etnomusicòleg i músicterapeuta turc Oruç Güvenç. És membre fundador del grup de música barroca “Dolçabalocchi”;  pertany al grup de música folk “La Tilera” i col·labora activament amb “Miquel Gil”. Col·laborador habitual de Rosa Zaragoza, Paco Muñoz, Lluís Miquel i La Beniterrània. En el camp de la investigació de la música tradicional valenciana, formà part del “Grup de Restauració Folklòrica de València”, dirigit pel folklorista Fermín Pardo.

DAVID FARRAN, baix elèctric.

Estudis musicals al Centre de difusió musical del barri de la Ribera CDMBR, més conegut com el Zeleste. Classes particulars amb Xavier Batllés i Jordi Bonell. Ha participat en diferents formacions i grups musicals: Companyia de teatre Dau Rodó, Aravadebò, Tercet Treset, Diapasol, Quartet Amable, Xarop de Canya, Lo Poder del Cant, Ministrils del Raval, Quatre de Copes, Vradiaki, Eduard Iniesta amb l’espectacle Ómnibus, Espectacle Festa, Multiplíquin, Orquestra sinfónica de la Canya, Aiguabarreig.

SPYROS KANIARIS, guitarra flamenca, lira de Pontos, kamancheh. Guitarrista grec, nascut a Atenas on obté el titol superior en guitarra clàssica, més tard continuà els seus estudis a la Universitat de Gales on se especialitza en música antiga i composició. Ha fet nombrosos recitals a Gran Bretaña, Grècia,on funda el grup Flatozrat (fusió mediterrànea). El seu interès pel flamenc el porta a residir finalment a Espanya on continua investigant d’altres instruments i formes d’expressió musical.

A l’actualitat forma part de diverses formacions (Sabir, Krama, Marwa), i col·labora com a comentarista en el programa La bañera de Ulises de Ràdio 3.

LLUÍS MOLAS, percussions africanes. Treballa amb els grups més significatius del panorama tradicional català: XAROP DE CANYA (animació), i amb grups de música ètnica d’arreu del món: GUEM (percussió), JEAN PAUL WABOTAI (coreògraf del Congo), VRADIAKI (grega), SAMBA DO PARAKATÁ (batucada i animació brasilera), espectacles de percussió urbana i de reciclatge (FORUM BCN 04, la gira nacional de l’ACB DE BASQUET 05, …).

Enregistraments musicals amb: LO PODER DEL CANT, CLACSONS , ELS COSINS DEL SAC, TÚRNEZ & SESÉ, EDUARD INIESTA, MIQUEL GIL, ROGER CANALS, LA TRESCA I LA VERDESCA

ELIES FUSTER, percussions

Comença tocant en grups de rock, funk-rock i bossanova. Posteriorment va rebre classes al Taller de Música Jove de Benimaclet alhora que en seminaris i master-classes de jazz   amb Kurt Rosenwinkel i   Mario Rossy entre altres. S’introdueix en el món del folk amb la formació del grup Notes Soltes, al qual seguiran el grup Draps i la formació valenciana Aljub.

Com a percussionista ha rebut classes de percussió àrab amb David Mayoral, de percussió iraní amb Massud Naderi i de doira   amb Sergei Saprichef, a més de realitzar estances a Turquia on ha rebut classes de panderos i darbouka amb Alpay Dinletir. Ha representat a l’INJUVE en el circuit folk europeu amb actuacions a Irlanda i a l’estat espanyol; i a Radio Nacional d’Espanya (RNE) al Festival de Førde (Noruega) amb el grup Aljub.

JORDI ROTÉS SANTESMASSES, tècnic de so. Inicia els seus estudis de guitarra clàssica i moderna al Conservatori i a l’escola Esclat de Manresa, paral·lelament participa en manifestacions de cultura popular i tradicional.

Com a cantant i guitarrista publica dos treballs amb el grup de rock Aula Magna, és llavors quan comença la seva activitat professional com a tècnic de so als Estudios Gema (1991-1996) i més tard a Capital Sound Studios (1997-1999) i treballa amb músics com: Agustí Fernández, Alfredo Kraus, Carles Cases, Carles Santos, Joan Albert Amargós, Joan Sanmartí, Josep M. Bardagí, Montserrat Caballé. El 1999 crea la seva pròpia empresa JART dedicada a la sonorització i gravació en directe, aquests són alguns dels projectes en els quals ha intervingut darrerament: Adrián Iaies, Canto General de Pablo Neruda i Mikis Theodorakis, El Pont d’Arcalís & Ariondassa, Jordi Savall, Lídia Pujol, Miquel Gil, The Dubliners, Tim van Eyken.

ÀLVAR CARPI, guitarra. Començà als anys 80 amb els grups Mosca amb llima (bossa), Lur (rock sinfònic), Acústic-Trío (blues-jazz-bossa), Als 90 va col·laborar amb Crónica Sur (rock), Cristina Blasco i Pepa Blasco (jazz), Lourdes Seguí (contacontes). Alumne del guitarrista català de jazz Jose L. Gámez i del nordamericà Kurt Rosenwinkel als I, III i IV Seminari Int. Jazz Sedaví (País Valencià). Des del 2000 col·labora amb Òscar Briz, Rafa Xambó, Miquel Gil, Mara del Alar, Domingo Chinchilla, Aljub, Albert González, Panotxa, Marius Asensi. Gravacions als CDs: “Costumbres tradicionales”(Crónica),”7 acústics” i “dies oberts” (Xambó), “Pur desig” (Briz), “Katà” (Gil) i “Coses Elevades” (Chinchilla).
EDUARD NAVARRO, instruments de vent i arranjaments. Comença tocant el llaüt en formacions tradicionals i estudiant violí al conservatori. Posteriorment s’especialitza amb la dolçaina, instrument del que és impulsor i mestre des dels setze anys. Fundador de grups de música tradicional valenciana i mediterrània com ara L’Ham de Foc, Llisa Folk, Urbàlia Rurana, Tres Fan Ball o la Banda de l’Agredolç. Impulsor de la revista de cultura tradicional “La Canya”. Actualment col·labora amb el grup de música antiga Capella de Ministrers.
DIEGO LÓPEZ, percussions. Comença en el món de la música com a bateria i percussionista en diverses formacions de rock, folk-rock i cantautors interessant-se amb el temps per les percussions tradicionals. Ha participat en gravacions i concerts amb grups d’estils molt diferents (La Beniterrània, Seguridad Social, Matthieu Saglio Quartet, Aljub..), actuant a França, Alemanya, Irlanda i Portugal. Ha estudiat tabla amb Sazed Ul Alam, Shiv Shankar i Jordi Rallo, i percussió antiga amb Pedro Estevan.
I amb el disc Orgànic, vàrem tenir la sort de comptar amb els músics:
EFRÉN LÓPEZ, instruments de cordes i arranjaments. Fundador, compositor i arranjador del grup L’Ham de Foc junt a la cantant Mara Aranda. Després de col.laborar en nombrosos projectes musicals com a guitarrista, comença a introduir-se en la música tradicional. Com a músic de sessió ha gravat en més de quaranta projectes de diferents estils musicals: Rock (Seguridad Social, Girasoules, Ciudad Jardín…), música antiga (Capella de Ministrers, Oc , Aman Aman ), folk ( Sabir , Malagüero, La Beniterrània, Cendraires, El Cau del Llop…). Abandona poc a poc la guitarra per a centrar-se sobretot en instruments de doble corda de la Mediterrània, així com en la música medieval. Amb aquestos instruments ha fet treballs per a publicitat, documentals, curtmetratges, recitals de poesia, titelles, teatre de carrer, cursos intensius… Ha estudiat viola de roda a cursets amb Pascal Lefeuvre, Maurizzio Martinotti i Nigel Eaton, música del nord de l’Índia amb Krishna Mohann Batt i Ajoy Chakrabakti, sitar amb Sazed Ul Alam, rabab i música afganesa amb Daud Khan, ud i maqam amb Kostas Papaiannidis i saz amb el músic irlandès resident a Creta Ross Daly i els turcs Mehmet Erenler i Baris Bal.
TONI XUCLÀ, guitarres. Té enregistrats sis discos en solitari i ha sigut productor de molts discos: GINESA ORTEGA, GEMA 4, SOPA DE CABRA, MARIA SALGADO, MIQUEL GIL, OVIDI MONTLLOR, RAMON MUNTANER, MARINA ROSSELL, TRALLA i FALSTERBO-MARÍ… entre altres.

Ha col·laborat amb JA T’HO DIRÉ, TOTI SOLER, GEORGES MOUSTAKY, GATO PEREZ, TOMATITO, ARMANDO MANZANERO, MARIA DEL MAR BONET, CHANGO FARIAS GÓMEZ, JEP NUIX y Adolfo Osta. Forma el trio Menaix a truà amb CRISJUANICO (Ja t’ho diré) i JUANJO MUÑOZ (Gossos) i segueix actuant amb el seu magnífic quartet en directe.

FERRAN MARTÍNEZ, acordió

Format al Conservatori del Bruch de Barcelona ha repartit la seva dedicació íntegra a la música en el camp de la interpretació, la composició, la direcció i la docència. Membre fundador de l’Orquestina Galana i Solistes de la Costa, destaca també la seva faceta de compositor de bandes sonores per teatre (Cia Pep Bou, L’Estaquirot Teatre…) És professor a l’Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona

MICHAEL WEISS, bateria i percussions

Als EUA va estudiar i va tocar la bateria a Rochester, Wisconsin, Milwaukee i Nova York. A Catalunya col·labora amb molts grups musicals de tots els estils i els darrers deu anys ha participat en les gires mundials dels Comediants, per Austràlia, Japó, Mèxic…

RAMÓN RODRIGUEZ, percussions mediterrànies i orientals

Començà la seva formació al 1999 amb Antonio Sánchez, percussió llatina, brasilera, flamenc… un any més tard comença a l’escola de música moderna de Badalona estudiant llenguatge musical, conjunt instrumental, i percussió amb Ernest Martínez.

El 2002 marxa a la India a estudiar tabla a la Sivananda Ramesh music school de Rishikesh amb Utam Dass i Pankaj Kumar Arya, on passa dues temporades de set mesos cada una. Ha col·laborat amb Luis Angel Castro, El paño moruno, Nyèbit, Matari, Xirriquiteula teatre….

Us de cookies

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per a millorar la navegació. Si continueu navegant per ella estareu acceptant la nostra política de cookies, punxa a l'enllaç per a més informacióplugin cookies

CERRAR